سالم باش

ساخت وبلاگ

از دست دادن دندان در کودکان به دلایل مختلفی مانند پوسیدگی دندان و یا حادثه، بسیار شایع است و معمولا والدین به اولین چیزی که فکر می کنند، ایمپلنت دندان است. همانطور که می دانیم ایمپلنت دندان یک روش برای جایگزینی دندان از دست رفته است که از 3 بخش پایه، اباتمنت و تاج دندان می شود. بعد از کاشت این 3 باهم، مانند یک دندان طبیعی به نظر می رسند.

علت اینکه نمی توان برای کودکان ایمپلنت دندان انجام داد چیست؟

برای انجام ایمپلنت دندان باید دندانها و فک فرد به طور کامل رشد کرده باشد و استخوان فک به تکامل رسیده باشد. پس ایمپلنت دندان کودکان امکانپذیر نیست زیرا کودکان در حال رشد و نمو هستند و استخوان فک آن ها نیز به رشد و تکامل کامل نرسیده است.

روش های جایگزین ایمپلنت دندان کودکان کدامند؟

معمولا دندانپزشک برای پرکردن جای دندان از دست رفته کودکان، چندین روش را پیشنهاد می کند و بهتر است تا رسیدن به سن مناسب برای ایمپلنت، یکی از روش ها را برای پر کردن جای خالی دندان به صورت موقت انتخاب کرد. این درمان ها شامل موارد زیر می شود:

فیلیپر؛ رایج ترین روش جایگزین کردن

فیلیپر یک دندان مصنوعی نازک و شکننده است که به راحتی در دهان قرار داده می شود و می توان آن را نیز از دهان خارج کرد. لازم به ذکر است که استفاده از فیلیپر نیاز به نگهداری و دقت زیادی دارد.

استفاده کردن از بریج مریلند

این روش برای دندان های جلو مناسب نیست چون برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته باید پروتز دندان را به وسیله عمل های اچینگ و باندینگ، به دندان های کناری متصل کرد و این دندان های کناری به عنوان نگهدارنده آن عمل می کنند.

استفاده از کاور دندان

کاور دندان، یک روش مناسب برای جایگزین کردن ایمپلنت دندان کودکان است. این روش برای پر کردن جای خالی دندان های عقب استفاده می شود. کاور جنس رزینی دارد و به شکل های مختلفی تولید می شود. به دلیل مات بودن رنگ آن، برای دندان های جلو مناسب نیست.

ریتینر اسیکس جایگزین ایمپلنت دندان کودکان

ریتینر اسیکس یا نگهدارنده، مقاومت بالا و ظاهری طبیعی دارد و یک روش پر کاربرد برای پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته جلو و عقب است. تنها مشکلی که این روش دارد این است که باید در هنگام غذا خوردن آن را از دهان خارج کرد.

آیا دندان شیری نیاز به جایگزین دارد؟

زمانی که دندان شیری می افتد، نیازی به جایگزین کردن ندارد و دندان دائمی در جای دندان شیری رشد می کند. این یک فرایند طبیعی است و نیازی به دخالت دندانپزشک نیست.

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 41 تاريخ : سه شنبه 31 مرداد 1402 ساعت: 17:40

مراجعه به دندانپزشکی در تهران یکی از دغدغه های اصلی افرادی است که مشکلاتی دندانی دارند و در طول روز فرصت رفتن به مطب های دندانپزشکی را ندارند. اصولا هم این مشکل برای کارمندان پیش می آید که قصد دارند تا بعد از ساعات کاری خود به مطب دندانپزشکی مراجعه کنند. برای حل این مشکل، دندانپزشکی های شبانه روزی به روی کار آمده اند و شما با مراجعه به دندانپزشکی شبانه روزی می توانید مشکل دندان های خود را درمان کنید.

اما ممکن است که این سوال پیش بیاید که دندانپزشکی شبانه روزی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که به دندانپزشکی هایی که در آن ها چندین متخصص دندانپزشکی و عمومی به صورت 24 ساعته در حال ارائه خدمات دندانپزشکی هستند، دندانپزشکی شبانه روزی گفته می شود. کلینیک های 24 ساعته دندانپزشکی با مطب های دندانپزشکی کاملا فرق دارند و در ادامه درباره آن ها بحث می کنیم.

فرق بین دندانپزشکی 24 ساعته و مطب دندانپزشکی چیست؟

مطب دندانپزشکی متعلق به یک دندانپزشک است و طبیعتا در آن تعداد محدودی خدمات ( مانند جرمگیری، عصب کشی، ترمیم و … برای دندانپزشک عمومی و دندانپزشک متخصص نیز با توجه به نوع تخصصی که دارد) قابل ارائه هستند. همچنین ساعت کاری دندانپزشک در مطب محدود بوده و یک شبفت کاری به بیماران خدمات رسانی می کند.

دندانپزشکی های شبانه روزی یک ساختمان بزرگ است که در آن اتاق های درمان با تعداد زیادی یونیت فعال است که چندین دندانپزشک متخصص و عمومی با تعدادی زیادی پرسنل به صورت 24 ساعته مشغول به کار هستند.

لیست دندانپزشکی های شبانه روزی تهران

در این قسمت سعی داریم که بهترین کلینیک های شبانه روزی را به شما معرفی کنیم:

دندانپزشکی تاج دنتال

آدرس: جنت آباد مرکزی، تقاطع نیایش( چهارراه ایرانپارس)، طبقه فوقانی بانک سپه، پلاک 2

خدمات: کامپوزیت و لمینت دندان، ایمپلنت دندان، طرح لبخند، دندانپزشکی کودکان، ارتودنسی دندان، جراحی، ترمیمی، پروتز، درمان ریشه.

دندانپزشکی شبانه روزی پردیس

آدرس: خیابان شریعتی، بالاتر از سید خندان، نبش بن بست خیام، پلاک 948

خدمات: کلیه خدمات دندانپزشکی از جمله ایمپلنت، ارتودنسی، دندانپزشکی اطفال و …

دندانپزشکی شبانه روزی رایا

آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از ظفر، بلوار اسفندیار، پلاک 62

خدمات: ارتودنسی تخصصی، پروتز ثابت و متحرک، خدمات تخصصی زیبایی، خدمات تخصصی و فوق تخصصی اطفال، جراحی لثه، خدمات تخصصی درمان ریشه و عصب کشی، خدمات تخصصی فک و صورت

ویژگی های دندانپزشکی های 24 ساعته

  • داشتن مجوز وزارت بهداشت
  • داشتن یک ساختمان بزرگ
  • تنوع خدمات درمانی
  • قرار داشتن تعدادی یونیت فعال
  • ساعت کاری 24 ساعته
  • داشتن امکانات و تجهیزات بالا
سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 42 تاريخ : سه شنبه 31 مرداد 1402 ساعت: 15:23

اگر از فرم گونه‌ های مسطح خسته شده ‌اید و تمایل دارید فرم گونه ‌های استخوانی ‌‌تری داشته باشید، تزریق فیلر گونه روش مناسبی است. تزریق فیلر به گونه شیوه محبوبی است که سبب حجیم شدن گونه ‌ها، از بین رفتن چین و چروک‌ ها و پر شدن صورت می ‌شود. این شیوه بسیار ساده و بی ‌خطر است و به علت مزایای بسیاری که دارد، هر روز طرفداران بسیاری نیز پیدا می‌ کند.

فیلر گونه چیست؟

فیلر گونه، ژل تزریقی است که سبب حجیم شدن ناحیه گونه و اطراف آن می‌ شود. تزریق ژل به گونه ضمن کاهش چین و چروک ‌ها سبب استخوانی‌ تر شدن ساختار گونه ها می‌ شود.

انواع فیلرهای مناسب برای تزریق به گونه

فیلرهای مناسب تزریق به گونه انواع بسیاری دارند. در ادامه شایع ‌ترین انواع آن ها معرفی و بررسی شده ‌اند:

  • فیلرهای هیالورونیک اسید: همچون رستیلن، ژوویدرم و فیلرهای پلی لاکتیک اسید همچون اسکالپترا شایع ترین فیلرهای موجود به منظور تزریق در نواحی دور چشم و گونه هستند.
  • فیلرهای دارای هیدروکسیل: اپاتیک همچون ریدیس که به منظور تزریق در ناحیه‌ گونه مورد تایید قرار نگرفته اند اما بعضی از پزشکان از آن ها برای تزریق ژل به گونه استفاده می ‌کنند.

ماندگاری ژل گونه چقدر است؟

فیلرهای گونه به طور معمول بین 6 ماه تا 2 سال دوام دارند و این مسئله وابسته به نوع فیلر مورد استفاده است. می بایست گفت تمامی فیلرهای گونه پس از مدتی به مرور زمان حل و از طریق بافت پوستی متابولیزه می‌ گردند.

مراقبت‌ های پس از تزریق فیلر به گونه

مانند دیگر اقدامات طبی زیبایی، پس از تزریق ژل به گونه هم نیاز به رعایت موارد ویژه ‌ای خواهید بود. این مراقبت ها شامل موارد زیر می شود:

  • حداقل سه روز پس از انجام تزریق، از خوابیدن روی گونه‌ ها پرهیز کنید. بهتر است هنگام خواب سرتان مقداری بالاتر از بدن قرار بگیرد.
  • مطلوب است به مدت حداقل دو روز از فعالیت ‌های فیزیکی و ورزشی سنگین اجتناب کنید.
  • از تماس با صورت و ناحیه تزریق بپرهیزید.
  • برای کاهش خطراتی چون عفونت صورت خود را تمیز و خشک نگه دارید.

عوارض تزریق فیلر گونه

تزریق فیلر به گونه شیوه ای غیر تهاجمی، ایمن و نسبتا کم هزینه است که دوره‌ ی ریکاوری بسیار کوتاهی دارد. با این حال این جمله به معنی ایمنی کامل در تزریق ژل به گونه نیست. بعضی از شایع ‌ترین عوارض تزریق فیلر به گونه عبارتند از:

  • ورم
  • خارش
  • کبودی
  • قرمزی

منبع: zibaieclinic.ir

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 43 تاريخ : دوشنبه 30 مرداد 1402 ساعت: 20:33

رژیم گیاهخواری تاکید بر حذف غذاهای زنده و همینطور منابع حیوانی دارد و در حقیقت فقط شامل تغذیه و خوراک نمی ‌باشد، بلکه نوعی اصلاح سبک زندگی است که البته کار راحتی هم نیست. افراد پایبند به سبک گیاهخواری نه تنها از مصرف گوشت حیوانات در تغذیه خود پرهیز می‌ کنند، بلکه سایر فرآورده ‌های حیوانی مانند تخم مرغ، شیر و لبنیات، تخم ماکیان و همچنین عسل در رژیم این اشخاص ممنوع است.

رژیم گیاه خواری یا رژیم وگان

یک فرد گیاهخوار از مصرف هر نوع گوشتی مانند گوشت قرمز، گوشت سفید و غذاهای دریایی پرهیز می کند. ولی در رژیم وگان علاوه بر گوشت ها، هر نوع محصول حیوانی نیز ممنوع است در حالی که در رژیم گیاهخواری، استفاده از محصولات حیوانی ممنوع نمی باشد. رژیم گیاهخواری برعکس رژیم وگان، سبک نوین و جدیدی نیست.

رژیم گیاهخواری شامل چه نوع هایی می شود؟

رژیم گیاهخواری خود انواع مختلفی دارد که در هر یک از آنها اصول خاصی باید رعایت شود. رژیم گیاهخواری، رژیم وگان غذایی، وگان خام‌ خواری، وگان ناسالم و وگان خام‌ خواریِ کم چربی جزو انواع مختلف رژیم گیاهخواری هستند.

مواد غذایی مجاز در رژیم وگان

در رژیم وگان مصرف فرآورده های سویا، انواع مغزها، دانه های مغذی، سبزیحات نشاسته دار، میوه، نخود، عدس، لوبیا و سایر موادغذایی گیاهی آزاد است.

مواد غذایی ممنوعه در رژیم وگان

به طور کلی هر ماده غذایی که پایه حیوانی داشته باشد در این رژیم مصرف نمی شود و کاملا ممنوع است که شامل موارد زیر می شود.

  • انواع گوشت قرمز و سفید: گوشت گوسفند و گاو، بز، ماهی و انواع غذاهای دریایی، مرغ، ماکیان
  • تخم‌ ماکیان: انواع تخم مرغ، تخم شترمرغ و بلدرچین و
  • لبنیات: شیر، ماست، پنیر، کره‌ی حیوانی، دوغ، خامه وکشک.
  • سایر منابع حیوانی: ژلاتین گاوی، عسل، کازئین، روغن حیوانی و دنبه

مزایا و معایب رژیم وگان چیست؟

رژیم وگان تاثیر زیادی بر کاهش کلسترول خون دارد و همینطور افرادی که از رژیم وگان پیروی می کنند، به نسبت دیگران شاخص توده بدنی سالم تری دارند و از کاهش تری‌ گلیسیرید، فشار خون مناسب و قند خون نرمال برخوردار هستند. رژیم وگان در بهبود لاغری و تناسب اندام، سلامت قلب، کنترل قند خون و بهبود دیابت و حتی کاهش خطر ابتلا به آلزایمر موثر است.

  • ایجاد کمبود ویتامین در این نوع رژیم
  • کمبود جدی روی، ید، ویتامین B12 و ویتامین D
  • مشکلات گوارشی (اسهال، افزایش تولید گاز در معده و روده‌ ها، نفخ و سندروم روده‌ تحریک‌ پذیر)
  • کمبود کلسیم به دلیل منع مصرف لبنیات
  • کمبود انرژی به دلیل کالری کمتر گیاهان
  • کم خونی به دلیل منع مصرف گوشت

منبع: dietplanner.ir

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 46 تاريخ : دوشنبه 30 مرداد 1402 ساعت: 20:11

رژیم کتوژنیک به رژیم کتو هم معروف است و یک برنامه غذایی است که پر از چربی، پروتئین متوسط و کم کربوهیدرات می باشد. این رژیم یکی از رژیم های لاغری مدرن است که توجهات زیادی را در سال های اخیر به خود جلب کرده است. خیلی از افراد تصور می کنند که رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان تنها نوع آن است، اما اینگونه نیست و این رژیم از انواع مختلفی تشکیل شده است.

انواع رژیم لاغری کتوژنیک

این رژیم انواع مختلفی دارد و اساس آنها با یکدیگر مشابه است و تفاوت آنها به میزان مصرف روزانه چربی، پروتئین و کربوهیدرات برمی گردد. تنوع این رژیم شامل موارد زیر می شود:

رژیم کتوژنیک استاندارد

در این برنامه، میزان بسیار کمی کربوهیدرات، پروتئین به مقدار متوسط و چربی زیادی جای داده شده است. اگر بخواهیم با اعداد و ارقام بگوییم، شما بر اساس این نوع رژیم لاغری روزانه باید 70% چربی، 20% پروتئین و فقط 10 درصد کربوهیدرات مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک پروتئین بالا

این نوع رژیم شبیه به برنامه کتوژنیک استاندارد است، اما نسبت چربی 60%، پروتئین 35% و کربوهیدرات 5% می باشد.

از بین این برنامه ها، رژیم پروتئین بالا و رژیم استاندارد بیش از سایرین مطالعه شده اند و متداول ترند. رژیم کتوی هدفمند و چرخه ای به تازگی به این لیست اضافه شده اند و ورزشکاران و بدن سازان طرفداران اصلی آن ها هستند.

رژیم کتوژنیک دوره ای

رژیم کتوژنیک چرخه ای شامل رعایت برنامه کتوژنیک استاندارد به مدت 5 تا 6 روز در هفته و به دنبال آن، 1 تا 2 روز مصرف کربوهیدرات بیشتر از حد استاندارد است.

رژیم کتوژنیک هدفمند

پیرو این نوع برنامه لاغری کتوژنیک در روزهایی که فعالیت زیادی داشته اید، می توانید کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید رژیم کتو در ابتدا برای درمان بیماران مبتلا به سرع و تشنج ایجاد شد و به مرور متخصصان تغذیه از آن برای بهبود بیماری های دیگری نیز استفاده کردند که شامل موارد زیر می شود:

  • بهبود شناختی و حافظه
  • دیابت نوع 2
  • سرطان مانند گلیوبلاستوما
  • اختلالات روانی
  • بیماری آلزایمر
  • اوتیسم
  • چاقی

لازم به ذکر است که برنامه غذایی کتوژنیک در بهبود دیابت نوع 2 بسیار موثر است. تحقیقات انجام شده بر روی 349 بیمار دیابتی که به مدت یک سال رژیم کتو گرفته بودند، نشان داد که بیماری در این افراد تا حدود 60 درصد بهبود یافته و وابستگی آنها به انسولین بسیار کمتر شده است.

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 37 تاريخ : دوشنبه 30 مرداد 1402 ساعت: 14:00

تزریق فیلر بینی یکی از روش های رایج زیبایی بدون عمل جراحی است که امروزه طرفداران بسیاری دارد. این روش که رینوپلاستی هم نامیده می شود با تزریق یک ماده پرکننده و ژل به زیر پوست بینی موجب تغییر شکل آن می شود. اما برای بسیاری ها این سوال پیش می آید که ماندگاری فیلر بینی چقدر است؟ همیشگی است یا موقت؟

کاندیدای مناسب برای تزریق فیلر بینی

افرادی که در ادامه ذکر می کنیم، کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل بینی می باشند:

  • افرادی که نوک بینی افتاده دارند و می خواهند لیفت بینی انجام دهند.
  • افرادی که روی بینی خود برجستگی دارند.
  • افرادی که دارای قوز بینی هستند.
  • افرادی که دچار شکستگی و یا انحراف بینی هستند.
  • افرادی که روی سطح بینی خود دچار ناهمواری، فرورفتگی و گودی می باشند.
  • افرادی که دو طرف بینی آن ها نامتقارن است.

ماندگاری فیلر بینی

معمولاً ماندگاری فیلر بینی بین 12 تا 18 ماه است اما این زمان در افراد مختلف یکسان نیست، چرا که سیستم و شرایط بدنی هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. بنابراین ماندگاری فیلر بینی در هر بدن متنوع است اما با این حال به عواملی نیز وابسته است که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم.

مهارت پزشک

یکی از عوامل تاثیر گذار بر ماندگاری فیلر بینی، مهارت پزشکی است که تزریق را انجام می دهد. چرا که تزریق در نواحی حساس مانند نوک بینی و پره ها به دقت بسیاری نیاز دارد تا به فرد آسیبی نرسد. بنابراین باید در انتخاب پزشک خود دقت کافی داشته باشید.

برند فیلر بینی

برند ژل تزریق شده تاثیر بسیاری بر روی ماندگاری فیلر بینی دارد. هرچه ژل مرغوبتر و با کیفیت تر باشد ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد شد.

واکنش بدن فرد

همانطور که اشاره کردیم، سیستم بدنی هر شخص با شخص دیگر متفاوت است، با هیمن علت ژل های تزریق شده با سرعتی متفاوت در بدن هر شخص جذب می شود. در نتیجه با توجه به واکنش هر فرد نسبت به جذب ژل، ماندگاری فیلر بینی ممکن است متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید: فیلر بینی گوشتی

چگونه ماندگاری فیلر بینی را افزایش دهیم؟

با رعایت نکات زیر می توانید ماندگاری اثرات فیلر بینی را افزایش دهید:

  • طبق توصیه های پزشکتان از پوست خود به خوبی مراقبت کنید.
  • در طول روز آب فراوان بنوشید. فیلرها نسبت به آب حساس هستند و در صورت کم آبی بدن زودتر تجزیه و جذب می شوند.
  • فشارهای روی بینی مانند عینک سنگین و ماسک را تا جای ممکن کنترل کنید.

منبع: zibaieclinic.ir

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 50 تاريخ : دوشنبه 23 مرداد 1402 ساعت: 20:49

خیلی از افراد از فرم بینی خود راضی نیستند و با اینحال به دلیل ترس از بیهوشی و عمل جراحی، تصمیم می گیرند برای اصلاح فرم بینی خود به سراغ تزریق فیلر بینی بروند. این راهکار زیبایی به دلیل سرپایی انجام شدن و نداشتن بیهوشی در بین افراد طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما لازم به ذکر است که برای گرفتن بهترین نتیجه از تزریق فیلر بینی، باید مراقبت های قبل و بعد از آن را به خوبی رعایت کرد.

مراقبت های قبل از تزریق فیلر بینی

یکی از نکات مهمی که پزشک حتماً به شما گوشزد خواهد کرد این است که قبل از تزریق از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند ویتامین ها و برخی مسکن ها مانند نوافن و ایبوپروفن خودداری کنید چرا که باعث افزایش کبودی و تورم در محل تزریق خواهد شد. علاوه بر آن قبل از تزریق صورت خود را از هر گونه ماده آرایشی پاک کنید.

مراقبت های بعد از فیلر بینی

رعایت مراقبت های بعد از فیلر بینی از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا در صورت رعایت نکردن این نکات هم ممکن است از نتیجه به دست آمده رضایت نداشته باشید و هم اینکه با عوارض آن مواجه شوید. در ادامه با مهم ترین مراقبت های بعد از فیلر بینی آشنا خواهیم شد:

پرهیز از ماساژ بینی

یکی دیگر از مراقبت های بعد از فیلر بینی پرهیز از ماساژ محل تزریق است. در روزهای اول تزریق از لمس کردن، فشار آوردن و ماساژ بینی خودداری کنید چرا که موجب پخش شدن فیلر می شود.

استفاده از کمپرس یخ

یکی از اصلی ترین مراقبت های بعد از فیلر بینی استفاده از کمپرس یخ به مدت 48 الی 72 ساعت اولیه تزریق می باشد. کمپرس یخ موجب بهبود کبودی و تورم در ناحیه تزریق، جلوگیری از پخش شدن فیلر به نقاط دیگر صورت و پیشگیری از خونریزی می شود.

بیشتر بخوانید: ماندگاری فیلر بینی

اجتناب از فعالیت های سنگین

از دیگر مراقبت های بعد از فیلر بینی می توان به عدم انجام فعالیت های سنگین اشاره کرد. طبق توصیه پزشک در دو روز اول بعد از تزریق از انجام فعالیت های سنگین خودداری کرده و سرتان رو به پایین خم نکنید. با وجود رعایت مواردی که به عنوان مراقبت های بعد از فیلر بینی ذکر کردیم، ممکن است با عوارض ناخواسته ای روبه رو شوید که در صورت بروز آن ها فوراً به پزشک خود مراجعه کنید. این عوارض عبارتند از:

  • احساس درد شدید
  • تاری دید
  • کهیر یا سایر علائم بروز واکنش های آلرژیک
  • کبودی، قرمزی و یا تغییر رنگ که گسترش پیدا کرده و در حال افزایش است.

منبع: zibaeiclinic.ir

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 45 تاريخ : دوشنبه 23 مرداد 1402 ساعت: 20:48

یکی از روش های کاهش وزن که به نسبت سایر روش های لاغری سرعت بیشتری دارد، انجام جراحی لاغری است که معمولا برای افرادی انجام می شود که مبتلا به چاقی مفرط هستند و با داشتن رژیم لاغری و غذایی به همراه ورزش نتوانسته اند به کاهش وزن مدنظر خود دسترسی داشته باشند. چیزی که به شما در این مسیر کمک زیادی می کند، استفاده از تجربیات کسانی که عمل لاغری انجام داده اند، است.

آشنایی با تجربیات کسانی که عمل لاغری انجام داده اند چه مزایایی دارد؟

با اینکه جراحی های لاغری در بین افراد جامعه از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، اما باز هم افراد زیادی برای انجام جراحی لاغری مردد هستند. بنابراین آشنایی با تجربیات کسانی که جراحی لاغری انجام داده اند تاثیرات مثبت بسیاری در این زمینه دارد.

انتخاب جراح لاغری بهتر

اکثر مواقع فرد برای انجام جراحی لاغری مصمم است اما به دنبال بهترین جراح لاغری در ایران می گردد اما نمی داند که به کدام یک از این جراحان می توان اعتماد کرد. در این حالت استفاده از تجربیات کسانی که عمل لاغری انجام داده اند، می تواند به انتخاب یک پزشک مناسب برای جراحی لاغری کمک کند.

کاهش احساس نگرانی و اضطراب

برخی از افراد درباره نحوه انجام عمل، شدت درد، دوره نقاهت و بهبودی ابهاماتی دارند و احساس نگرانی می کنند اما با شنیدن تجربیات کسانی که جراحی لاغری انجام داده اند می توان این نگرانی ها را به حداقل رساند و برای انجام جراحی لاغری استرس نداشت.

آشنا شدن با مراقبت های قبل و بعد از جراحی

بیمار برای گرفتن نتیجه بهتر از جراحی لاغری خود مانند اسلیو معده، بای پس معده و ... لازم است تا با مراقبت های قبل و بعد آن آشنا شود. درست است که جراح لاغری تمامی نکات و مراقبت های موردنیاز را برای بیمار توضیح می دهد، اما استفاده از تجربیات کسانی که تجربه جراحی لاغری داشته اند هم بسیار کمک کننده خواهد بود.

چگونه به نظرات افراد با تجربه دسترسی پیدا کنیم؟

تا به اینجای مقاله به این مورد اشاره کردیم که استفاده از نظرات افراد با تجربه می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. اما چگونه می توان به این نظرات و تجربیات دسترسی پیدا کرد؟ در ادامه سه روشی را شرح می دهیم که توسط آن می توانید به نظرات و تجربیات کسانی که عمل لاغری انجام داده اند دست پیدا کنید:

  • سایت پزشکان مرتبط
  • شبکه های اجتماعی مختلف
  • جستجو و تحقیق بین دوستان و آشنایان

منبع: weightlossurgery.ir

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 68 تاريخ : دوشنبه 23 مرداد 1402 ساعت: 20:01

رشد و نمو جنین در دوران بارداری به طور مستقیم و کامل به تغذیه و شرایط بدنی مادر در دوران بارداری بستگی دارد. به همین دلیل بارداری یکی از مهم ترین دوران برای بانوان است، زیرا هم سلامت خود و هم نوزاد به رژیم غذایی مادر در این دوران بستگی دارد. برخی از مادران باردار این سوال برایشان پیش می آید که آیا رژیم کتوژنیک در بارداری مجاز است؟ و یا این رژیم چه تاثیری بر روی بدن مادر و جنین دارد؟

با رژیم کوژنیک در بدن چه اتفاقی رخ می دهد؟

می دانیم که رژیم کتوژنیک یک رژیم لاغری کم کربوهیدرات و پرچربی است. هنگامی که میزان کربوهیدرات در بدن کاهش پیدا می کند، بدن برای تامین سوخت و ساز خود به سراغ سوزاندن چربی ها می رود. در این حالت به اصطلاح می گویند که بدن وارد حالت کتوز شده و چربی منبع تامین انرژی و متابولیسم بدن خواهد شد.

بیشتر بخوانید: راه های افزایش متابولیسم بدن

بررسی دیدگاه های مختلف درباره رژیم کتوژنیک در بارداری

رژیم کتوژنیک به دلیل اینکه یک رژیم لاغری است، برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام مناسب است و می تواند به خانم های چاقی که در تلاش برای بارداری هستند، کمک زیادی بکند. البته برای پیروی از این رژیم باید حتما با متخصص تغذیه مشورت کرد.

از طرفی پزشکان رژیم کتوژنیک در بارداری را توصیه نمی کنند، چون احتمال دارد حالت کتوز در این رژیم برای جنین ایمن نباشد و تاثیر خوبی در رشد و نمو جنین نداشته باشد. همچنین این رژیم قبل از بارداری نیز سبب کمبود برخی از مواد مغذی و ویتامین موثر در باروری مردان و زنان می شود و شانس باروری را کاهش می دهد.

علاوه بر توضیحات بالا، لازم است این مورد را بدانید که حالت کتوز در بدن باعث می شود چربی های ذخیره شد در بدن سوزانده شود، در حالی که بدن در سه ماهه اول بارداری باید چربی ذخیره کند. در نتیجه همه توضیحات بالا می توان این را گفت که گرفتن رژیم کتوژنیک در طول دوران بارداری توصیه نمی شود زیرا دریافت مواد مغذی و همینطور مواد غذایی سالم و متنوع در برنامه غذایی و رژیم بارداری بانوان حامله در اولویت قرار دارد. 

رژیم غذایی بارداری باید شامل مواد مغذی زیر باشد

  • آهن برای جلوگیری از کم خونی ناشی از آهن و رشد مناسب جنین
  • پروتئین برای رشد و نمو جنین در دوران بارداری
  • ویتامین دی برای تشکیل و تقویت استخوان جنین
  • کلسیم برای تقویت استخوان های جنین
  • فولات و فولیک اسید برای جلوگیری از نارسایی های مادرزادی

منبع: foodonly.ir

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 77 تاريخ : دوشنبه 23 مرداد 1402 ساعت: 18:05

جراحی اسلیو معده یکی از رایج ترین جراحی های لاغری در سراسر جهان است که در طی این روش، جراح لاغری حدود 70-80 درصد حجم معده را برش داده و از بدن خارج می کند. به مرور و با گذشت حدود 6 ماه بیمار حدود 50 ال 60 درصد وزن قبلی خود را از دست می دهد. عمل بای پس معده بعد از جراحی اسلیو طرفداران زیادی دارد و در جهان خیلی از مردم این روش لاغری را برای رسیدن به تناسب اندام خود استفاده می کنند.

عمل بای پس معده چگونه است؟

در این روش، بهترین جراح چاقی با ایجاد یک کیسه کوچک از معده آن را به طور مستقیم به روده کوچک متصل می کند. در نتیجه این جراحی، غذای بلعیده شده وارد کیسه کوچک معده و سپس مستقیما وارد روده کوچک می شود و به این ترتیب بخش اعظمی از معده و قسمت اول روده کوچک را دور می زند. به همین دلیل اسم این عمل لاغری را بای پس (به معنی دور زدن) گذاشته اند.

در نتیجه این عمل جراحی، افرادی که عمل بای پس معده انجام می دهند پس از آن که غذای کمتری می خورند و کالری کمتری جذب بدنشان می شود و همین موضوع باعث لاغری و کاهش وزن آنها می شود.

فواید جراحی بای پس معده

  • کاهش وزن چشمگیر و طولانی مدت
  • درمان بیماری های مرتبط با چاقی
  • جراحی اصلاح شده و استاندارد

معایب بای پس معده

  • در صورت عدم تبحر جراح، امکان انسداد روده وجود دارد.
  • بروز عوارض بیهوشی مانند رفلاکس معده و تنگی نفس در برخی از افراد
  • دوره نقاهت به نسبت طولانی مدت

دوره نقاهت کوتاه، یکی از مهم ترین مزایای جراحی اسلیو معده

همانطور که می دانیم عمل اسلیو به روش لاپاراسکوپی انجام شده و در نتیجه بر خلاف جراحی های لاغری باز، دوره نقاهت کوتاهی دارد و بیمار می تواند پس از گذشت مدت کوتاهی از جراحی فعالیت روزمره خود را از سر بگیرد.

طبق تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند، بیمار نهایتا تا 24 ساعت بعد از جراحی، از بیمارستان مرخص شده و بعد از 2 هفته می تواند فعالیت های روزمره خود را شروع کند. البته لازم به ذکر است که بیمار حداقل تا ۴ هفته اجازه انجام فعالیت های سنگین بدنی را ندارد.

مزایای دیگر عمل اسلیو معده

  • کاهش وزن چشمگیر در مدت زمان بسیار کوتاه
  • بهبود بیماری های مرتبط با چاقی مثل دیابت، فشار خون بالا
  • تاثیر زیاد در درمان ناباروری
  • در این روش جراحی لاغری، تغییری در سیستم روده ایجاد نمی شود
سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 68 تاريخ : دوشنبه 23 مرداد 1402 ساعت: 17:59

دندان های افراد در سنین مختلف و به دلایل مختلفی مانند ژنتیک و ضربه ممکن است بیفتد. جای خالی دندان در دهان، زیبایی لبخند را از بین برده و اعتماد به نفس فرد را کاهش می دهد. یکی از روش های درمانی که برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرد، ایمپلنت دندان است. این درمان مانند هر درمان دیگری، ممکن است در کنار مزایایی که دارد، یک سری عوارض کوتاه مدت و بلند مدت نیز داشته باشد.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت یک پروتز دندانی ثابت است که برای جایگزین کردن دندان از دست رفته به کار می‌ رود. در این روش، پایه ایمپلنت یا پیچ ایمپلنت را با کمک جراحی به استخوان فک پیوند می‌ دهند. بعد از جوش خوردن پایه ایمپلنت، سایر اجزای آن شامل اباتمنت و سپس پروتز یا روکش بر روی آن نصب می‌ شوند. ایمپلنت دندان ظاهری کاملا شبیه به دندان های طبیعی دارد و بهترین گزینه برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته است اما باز هم احتمال بروز عوارض خفیف تا جدی وجود دارد.

ایمپلنت دندان چه عوارضی دارد؟

بروز برخی از عوارض بعد از نصب ایمپلنت کاملا طبیعی است و بعد از گذشت چند روز از بین می روند. عوارض شایع شامل درد، تورم، تب، خونریزی خفیف، کبودی و لق شدن دندان کناری و حساسیت هستند. علاوه بر عوارض کوتاه مدتی که بعد از کاشت ایمپلنت به وجود می آیند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افتادن روکش ایمپلنت

روکش ایمپلنت با چسپ مخصوصی چسبانده می شود که در صورت بی دقتی در نصب روکش و استفاده از چسب نامرغوب، احتمال افتادن آن وجود دارد که باید مجدد برای نصب آن به یک دندانپزشک متخصص مراجعه کرد.

شل و لق شدن پیچ ایمپلنت از عوارض ایمپلنت دندان

در بعضی مواقع ممکن است پیچ ایمپلنت شل یا لق شود. این مورد به دلیل کاشت نادرست پایه ایمپلنت توسط دندانپزشک و یا جوش نخوردن پایه ایمپلنت به استخوان فک اتفاق می‌ افتد. در این حالت با وارد شدن فشار، ایمپلنت لق می شود و احتمالا نیاز به تعویض مجدد آن باشد.

بیشتر بخوانید: عفونت ایمپلنت دندان

پس زدن ایمپلنت

عدم موفقیت درمان و پس زدن ایمپلنت دندان توسط بافت استخوان فک، یکی از مهم ترین عوارض ایمپلنت است. سیستم ایمنی ضعیف، داشتن بیماری خود ایمنی، کمبود خون رسانی به محل کاشت ایمپلنت، ایجاد عفونت در محل ایمپلنت و … از جمله شرایطی هستند که در پس زدن ایمپلنت دندان نقش دارند.

بروز مشکلات سینوسی

 برخی از افرادی که کاشت ایمپلنت داشتند، از دردهای سینوسی شکایت دارند. در هنگام کاشت ایمپلنت، احتمال نفود به حفرات سینوسی و بیرون زدن سینوس ها وجود دارد.

منبع: bestdentist.ir

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 47 تاريخ : دوشنبه 23 مرداد 1402 ساعت: 14:42

ارتودنسی دندان برای درمان ناهنجاری های دندان و فکین مورد استفاده قرار می گیرد. با پیشرفت علم در صنعت دندانپزشکی، انواع مختلفی از ارتودنسی دندان به وجود آمده است که با توجه به مشکل بیمار و تشخیص دندانپزشک، نوع مناسب بیمار برای او نصب می شود. ارتودنسی سرامیکی یکی از انواع ارتودنسی نامرئی دندان است که عملکردی مانند ارتدونسی ثابت فلزی ثابت دارد، با این تفاوت که در آن به جای استفاده از براکت های فلزی از براکت های سرامیکی شفاف و همرنگ دندان استفاده می شود.

این براکت های شیشه ای رنگ باعث می شود که این دستگاه ارتودنسی توسط افراد دیگر خیلی قابل تشخیص نباشد و به همین دلیل جرو انواع ارتودنسی نامرئی قرار می گیرد. اما نکته ای که دربراه این براکت ها لازم است بدانید این است که به دلیل جنس سرامیکی این براکت ها، مقاومت بالایی مانند براکت های فلزی ندارند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند و در صورتی که به تغذیه بعد از ارتودنسی خود توجه نکنیم، ممکن است این براکت ها دچار شکستگی شوند.

همچنین براکت های این ارتودنسی ساختاری بی رنگ و شفاف دارند و در صورت خوردن غذاها و نوشیدنی های رنگی به مرور دچار تغییر رنگ می شوند. پس رعایت بهداشت دهان و دندان هنگام استفاده از ارتودنسی سرامیکی از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل این ارتودنسی به کودکان پیشنهاد نمی شود زیرا ممکن است نتوانند به خوبی از دستگاه ارتودنسی خود مراقبت کنند.

معایب ارتودنسی سرامیک چیست؟

  • براکت های سرامیکی به دلیل جنس شکننده ای که دارند استحکام کمتری به نسبت براکت های فلزی دارند.
  • طول درمان براکت های سرامیکی از براکت های فلزی بیشتر است، زیرا نمی توان فشار زیادی به آنها وارد کرد.
  • هزینه ارتودنسی سرامیکی به نسبت فلزی بیشتر است.

طول درمان ارتودنسی سرامیکی نامرئی چقدر است؟

به دلیل ساختار براکت های این نوع ارتودنسی نامرئی که از جنس سرامیک و در حقیقت شیشه ای هستند، بیشتر در معرض شکستن قرار دارند و به همین دلیل نمی توان فشار بالایی به این براکت ها وارد کرد. به همین دلیل طول درمان ارتودنسی دندان سرامیکی از ارتودنسی ثابت فلزی بیشتر خواهد بود.

ارتودنسی سرامیکی بهتر است یا فلزی؟

اینکه ارتودنسی فلزی بهتر است یا سرامیکی بستگی به نیاز شما و شدت ناهنجاری دندانی شما دارد. برای مثال اگر شما نمی خواهید براکت ها و بریس های ارتودنسی در دهان شما نمایان باشند، بریس های سرامیکی بهتر است. اما در صورتی که ماندگاری و کوتاه بودن طول درمان برایتان مهم تر است، بهتر است ارتودنسی فلزی را انتخاب کنید.

منبع: implantdr.ir

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 47 تاريخ : دوشنبه 23 مرداد 1402 ساعت: 14:40

امروزه به منظور درمان چاقی مفرط و بیماری های ایجاد شده بر اثر آن، جراحی های لاغری رواج پیدا کرده اند. با پیشرفت علم و فناوری، انواع مختلفی جراحی لاغری به وجود آمده است که می تواند کاهش وزن قابل توجهی را در سریعترین زمان ممکن برای فرد به وجود آورد. این عمل های لاغری می تواند علاوه بر کاهش وزن، به بهبود بسیاری از بیماری های مرتبط با چاقی، مانند دیابت نوع 2 یا فشار خون بالا نیز کمک کنند.

جراحی بالون معده

در طی عمل بالون معده یک بالون نرم پر از هوا و یا آب نمک با استفاده از یک لوله نازک که به گاستروسکوپی معروف است،  از گلو عبور کرده و در معده بیمار قرار می گیرد. این بالون بخش بزرگی از معده فرد را اشغال کرده و باعث می شود فرد سریع تر احساس سیری کند. لازم به ذکر است که این عمل یک روش موقت لاغری است و بالون حداکثر به مدت 6 ماه ماندگاری دارد.

مزایای بالون معده

  • برای افرادی که نمی خواهند جراحی انجام دهند مناسب است.
  • هزینه آن کمتر از سایر روش های جراحی لاغری است.
  • قابل بازگشت است.

معایب بالون معده

  • در ساعات اولیه پس از عمل، حالت تهوع بیمار زیاد است.
  • کاهش وزن در این روش چندان زیاد نیست.

عمل باندینگ معده

در روش باندینگ معده، یک حلقه در اطراف معده قرار می گیرد و یک کیسه کوچک به سمت بالا ایجاد می کند. برای پر کردن کیسه غذای کمتری لازم است و فرد نمی تواند زیاد غذا بخورد. این حلقه به یک دستگاه کوچک در زیر پوست متصل است؛ بدین ترتیب می توان حلقه را بعد از جراحی نیز سفت کرد.

معایب باندینگ معده

  • این روش جراحی به نسبت سایر روش های عمل لاغری، کاهش وزن کمتری را به همراه دارد.
  • به دلیل اینکه یک جسم اضافی به معده متصل می شود احتمال بروز آسیب به جداره معده یا عفونت معده وجود دارد.
  • حلقه معده به مرور جابجا می شود و اصولا پس از گذشت چند سال نیاز به تعویض دارند.
  • باندینگ معده تاثیری بر هورمون گرسنگی ندارد؛ بنابراین فرد به همان میزان قبل اشتها دارد و با گرسنگی درگیر است.
  • افرادی که قبل از عمل عادت به ریزه خواری داشتند نباید این عمل لاغری را انجام دهند؛ زیرا عمل باعث فتق دیافراگم و رفلاکس معده می شود.

جراحی لاغری باعث بهبود کدام یک از بیماری ها می شود؟

  • دیابت نوع دو
  • بیماری های قلبی و عروقی
  • کاهش ریسک سکته قلبی و مغزی
  • درمان آپنه خواب و مشکلات تنفسی
  • افسردگی
  • تنبلی تخمدان
  • آرتروز مفاصل و دیسک کمر
سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 77 تاريخ : يکشنبه 22 مرداد 1402 ساعت: 18:57

امروزه به منظور درمان چاقی مفرط و بیماری های ایجاد شده بر اثر آن، جراحی های لاغری رواج پیدا کرده اند. با پیشرفت علم و فناوری، انواع مختلفی جراحی لاغری به وجود آمده است که می تواند کاهش وزن قابل توجهی را در سریعترین زمان ممکن برای فرد به وجود آورد. این عمل های لاغری می تواندد علاوه بر کاهش وزن، به بهبود بسیاری از بیماری های مرتبط با چاقی، مانند دیابت نوع 2 یا فشار خون بالا نیز کمک کنند.

درست است که این روش لاغری یک روش استاندارد و تایید شده توسط پزشکان است، اما به گفته بهترین جراح لاغری به کسانی پیشنهاد می شود که پس از امتحان کردن روش های مختلف کاهش وزن مانند ورزش و رژیم های لاغری مختلف به نتیجه دلخواه خود نرسیده اند.  

جراحی لاغری برای چه کسانی مناسب است؟

  • افرادی که دارای شاخص توده بدنی شان 40 یا بیشتر از آن باشد.
  • افرادی که BMI آنها بین 35 تا 40 و مبتلا به بیماری های مرتبط با چاقی مثل دیابت نوع دو، فشار خون بالا و ... هستند.
  • افرادی که تمام روش های کاهش وزن مانند رژیم غذایی و ورزش را امتحان کرده اند، اما نتیجه ای دریافت نکرده اند.

انواع جراحی های لاغری

  • اسلیو معده
  • بای پس معده
  • باندینگ معده
  • بالون معده

در ادامه این مطلب قصد داریم تا درباره اسلیو معده اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم.

عمل اسلیو معده

جراحی اسلیو معده رایج ترین و یکی از کم خطر ترین جراحی لاغری در سراسر دنیا است که در آن جراح لاغری حدود 70 الی 80 درصد حجم معده فرد را با استفاده از روش لاپاراسکوپی برش داده و از بدن خارج می کند. پزشک در انتهای جراحی معده جدید  که به شکل آستین یا موز برای فرد باقی است رل با منگنه بخیه می زند. بیماران پس از این عمل در طی ۶ ماه حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد از اضافه وزن خود را از دست خواهند داد و به تناسب اندام خواهند رسید.

هدف از انجام عمل اسلیو معده چیست؟

در واقع این عمل لاغری برای رسیدن به دو هدف زیر انجام می شود:

  • کوچک شدن معده به منظور کاهش مقدار غذا و کالری دریافتی توسط فرد دارای اضافه وزنس؛
  • کاهش میزان مواد جذبی به دلیل کوچک شدن حجم معده؛
  • شایان ذکر است که در طی عمل اسلیو معده به دلیل تغییرات هورمونی ایجاد شده و تاثیری که بر هورمون اشتها گذاشته می شود، فرد خیلی سریع احساس سیری پیدا می کند که همین موضوع باعث کاهش وزن و لاغری می شود.
سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 46 تاريخ : شنبه 21 مرداد 1402 ساعت: 15:05

به دلیل رواج چاقی و افزایش وزن در جوامع امروزی که به دلیل گسترش زندگی ماشینی و همینطور کارمندی است، افراد بیش از پیش به دنبال روش های لاغری و در حقیقت بهترین روش لاغری هستند. یکی از روش های لاغری که امروزه بسیار رواج پیدا کرده، جراحی لاغری است که سریعترین روش رسیدن به لاغری و تناسب اندام مورد نظر فرد است. اما برای افرادی که قصد انجام انواع جراحی لاغری را دارند، یک سوال ساده پیش می آید و آن این است که بهترین سن برای انجام عمل لاغری دقیقا چه سنی است؟

مناسب ترین سن برای جراحی لاغری

جراحان و متخصصان باریاتریک معتقدند که حداقل سن مناسب برای انجام عمل لاغری 18 سالگی است. در حقیقت اگر فردی سن پایینتری داشته باشد هیچ جراح لاغری حاضر به انجام عمل جراحی لاغری برای او نخواهد بود. اکثر جراحان در دیگر حوزه ها نیز برای کسانی که در کمتر از 18 سال سن دارند جراحی انجام نمی دهند. برای مثال جراحی بینی در زیر 18 سالگی توصیه نمی گردد.

عدم انجام جراحی در سنین پایین

فرد در سن زیر 18 سال در حال بلوغ بوده و بدن او در این سنین در حال تغییرات و رشد مداوم است. به همین دلیل اگر فردی قبل از اینکه رشد و بزرگ شدن اندام هایش به صور کامل انجام شده باشد، تحت عمل جراحی لاغری قرار بگیرد، این عمل با شکست روبه رو خواهد شد. اما انجام جراحی در سنین پایین در شرایط خاص نیز امکان پذیر است. به اصن صورت که اگر چاقی مفرط باعث به وجود آمدن بیماری های مختلفی برای کودک شده باشد، می توان از سن 14 سالگی جراحی لاغری را انجام داد؛ با اینکه این سن بهترین سن برای انجام عمل لاغری نیست.  

سن بین ۱۸ الی ۶۰ سال؛ بهترین سن برای انجام عمل لاغری

موسسات معتبر جهانی بهترین سن برای انجام عمل لاغری را از سن ۱۸ الی ۶۰ سال در نظر می گیرند. در نتیجه یکی از شرایط انجام جراحی های لاغری قرار داشتن در محدوده سنی ۱۸ تا ۶۰ سال است.

اما ممکن است این سوال هم برای شما پیش بیاید که علت عدم انجام جراحی در این سنین چیست؟ پاسخ بسیار ساده می باشد. انجام این جراحی نیازمند پایبندی به بعضی اصول تغذیه ای و فعالیت های ورزشی است. از آن رو که کودکان هنوز نمی توانند به طور کامل به چیزی پایبند باشند، به احتمال زیاد عمل آن ها با شکست روبرو می شود. درباره اشخاص بالای ۶۰ سال هم می بایست بدانید که انجام این عمل خطر بزرگی برایشان محسوب می شود و امکان دارد جانشان هم به خطر بیافتد.

منبع: weightlossurgery.ir

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 44 تاريخ : شنبه 21 مرداد 1402 ساعت: 13:27

پیدا کردن یک متخصص ارتودنسی خوب در کرج یکی از دغدغه های کرجی های عزیز است. داشتن مهارت و تخصص لازم برای انجام ارتودنسی، مهم ترین معیاری است که باید در هنگام انتخاب متخصص ارتودنسی در کرج در نظر گرفت. ما در این مقاله لیستی 3 تایی از بهترین متخصصین ارتودنسی در کرج و معیارهای انتخاب آن را برای شما آورده ایم.

نام متخصص ارتودنسی

آدرس مطب

شماره تماس

دکتر هادی درویش پور

تهران دهکده المپیک، میدان المپیک،ضلع جنوبی غربی، کوچه 27، پلاک 17

02144161120

02144161123

دکتر امیر کامیار خضری

کرج، چهار راه طالقانی

02632256075

دکتر حمید قاسمی

کرج، جهانشهر، خ شهید بهشتی، نرسیده به خ کسری، برج ولیعهد، طبقه 7

02634214455

02634214454

 

 

متخصص ارتودنسی چه کسی است؟

متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست دندانپزشکی است که بعد از به پایان رسیدن دوره دندانپزشکی عمومی،  دوره های تخصصی ارتودنسی را به مدت 3 الی 4 سال در دانشگاه می رساند. متخصص با گذراندن این دوره ها می تواند ارتودنسی را با مهارت و تبحر بالا انجام دهد.

معیارهای انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب

برای انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب یکسری معیارهایی وجود دارد که بیمار می تواند با بررسی آن ها، بهترین دندانپزشک متخصص ارتودنسی را انتخاب کند. این ملاک ها به شرح زیر هستند:

اولین ویژگی مهم برای یک متخصص ارتودنسی؛ تخصص و مهارت

برای انتخاب متخصص ارتودنسی باید تخصص، مهارت و تجربه دندانپزشک را در نظر گرفت. متخصص ارتودنسی با مهارت بالا و به صورت اصولی ارتودنسی را بر روی دندان‌ ها نصب می کند و نتیجه بهتری بدست می آورد.

داشتن امکانات پیشرفته در مطب

استفاده از دستگاه های پیشرفته و امکانات بالا در مطب دندانپزشکی به منظور بهتر انجام شدن ارتودنسی دندان و همینطور نتیجه بهتر، یکی دیگر از ملاک های انتخاب متخصص ارتودنسی است. افراد باید دندانپزشکی را انتخاب کنند که علاوه بر داشتن مدرک تخصصی ارتودنسی در کلینیک یا مطب خود، این امکانات را نیز داشته باشند.

خوش برخورد بودن

یک متخصص خوب باید با صبر و حوصله به تمام سوالات بیمار پاسخ بدهد. برخورد مناسب با بیمار، پیگیری روند درمان و اولویت قرار دادن سلامت بیمار از معیارهای انتخاب یک متخصص حرفه ای است و برای پیدا کردن متخصص ارتودنسی در کرج باید به این نکته نیز توجه کرد.

کیفیت مواد و لوازم مورد استفاده

استفاده از مواد و وسایل با کیفیت و ساخت کمپانی های معتبر بسیار مهم است و متخصص ارتودنسی خوب هیچ گاه کیفیت کار را فدای هزینه نمی کند و از مواد و وسایل استاندار و با کیفیت استفاده می کند.

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 44 تاريخ : چهارشنبه 18 مرداد 1402 ساعت: 19:26

لمینت دندان یکی از رایج ترین روش های اصلاح طرح لبخند است که برای پوشاندن عیوب ظاهری دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این روکش از جنس سرامیک بوده و در رنگ بندی های متنوعی در اختیار بیمار و پزشک قرار می گیرد.

آیا روکش های لمینتی باعث پوسیدگی دندان می شوند؟

در جواب این سوال باید گفت خیر، لمینت دندان می تواند باعث پوسیدگی دندان شود. برخی از افراد بعد از لمینت دندان، از پوسیدگی و آسیب دیدن دندان های خود شکایت می کنند. در این حالت باید گفت که عوامل دیگری باعث بروز این مشکل می شوند که در ادامه مقاله قصد داریم آنها را معرفی کنیم.

عوامل تاثیرگذار در ایجاد پوسیدگی بعد از نصب لمینت

ممکن است بعد از نصب لمینت، برای فرد شرایطی به وجود بیاید که باعث پوسیدگی و خرابی دندان شود که شامل موارد زیر می شود:

بی توجهی به چکاپ های دوره ای

برای اطمینان از سلامت دندان های لمینت شده لازم است تا آن ها را مانند دندان های اصلی، هر شش ماه یکبار به متخصص مربوطه نشان داد. اگر لمینت یا دندان فرد آسیب دیده باشند، با تشخیص زودهنگام و درمان به موقع از گسترش آن و آسیب به لمینت جلوگیری می‌ شود. اگر به این چکاپ های دوره ای بی توجهی شود، احتمال پوسیدگی دندان بعد از لمینت دندان به وجود می آید.

نصب نادرست روکش لمینت دندان بر روی دندان

اگر برای نصب لمینت دندان به یک متخصص زیبایی و ترمیمی متبحر مراجعه کنید، او لمینت را به بهترین شکل و بدون هیچ فضای خالی بین دندان و روکش، نصب می کند. اگر نصب لمینت توسط افراد بی تجربه و غیر متخصص انجام شود، احتمال دارد لمینت به درستی به روی دندان قرار نگیرد و فضای خالی به وجود بیاید. ذرات غذا و پلاک به مرور در این فضا تجمع می کنند که در این شرایط لمینت دندان باعث پوسیدگی دندان می شود.

وجود ترک و خراش در لمینت دندان

اگر شکستگی زیاد باشد و باعث نفوذ جرم و پلاک به زیر دندان شود، احتمال ایجاد پوسیدگی دندان وجود دارد. هر چند احتمال اینکه در این شرایط لمینت دندان باعث پوسیدگی دندان شود بسیار کم است، باز هم مراقبت و نگهداری از لمینت ها برای پیشگیری از شکستن آن ها الزامی است.

عدم درمان پوسیدگی قبلی

قبل از انجام لمینت دندان، دندانپزشک باید پوسیدگی ها و مشکلات قبلی دندان را هر چند کم، برطرف کند زیرا اگر این پوسیدگی را درمان نکنند، در زیر روکش دندان می تواند پوسیدگی را در دندان های دیگر به وجود آورد.

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 44 تاريخ : چهارشنبه 18 مرداد 1402 ساعت: 19:23

فلسفه ای که پشت این رژیم آب درمانی خاص وجود دارد این است که وقتی ما آب سرد مصرف می کنیم بدن ما کالری بیشتری می سوزاند تا دمای آب مصرف شده را بالا ببرد و به دمای طبیعی بدن که حدود ۹۸.۶ درجه فارنهایت است برساند

هرچه آب سردتر باشد بدن مجبور است برای گرم کردن آن بیشتر کار کند و بنابراین وقتی ما آب خیلی سرد می نوشیم کالری بیشتری مصرف می کنیم ، علاوه بر این نوشیدن آب قبل و یا میان غذا باعث می شود که ما بیشتر احساس سیری کنیم و کمتر به سراغ غذا برویم . همچنین گفته می شود که رژیم آب سموم را از بدن دفع می کند.

رژیم آب چگونه کار می کند ؟

در رژیم لاغری آب ، فرد رژیم گیرنده باید ۸ وعده آب بنوشد و در هر وعده باید حدود ۸ اونس (۲۲۶ گرم) آب مصرف کند ، بنابراین فرد رژیم گیرنده باید بدون در نظر گرفتن مقدار آبی که به طور طبیعی در هر روز مصرف می کند ، هر روز ۶۴ اونس آب اضافی مصرف کند . این میزان آب باید در طول روز و همراه غذا و یا بدون غذا مصرف شود

مزایا و معایب رژیم آب

انواع رژیم لاغری مزایای زیادی دارند. یکی از مزایای این رژیم این است که آب رایگان است و در نتیجه همه می توانند از این رژیم استفاده کنند . یکی از معایب آن هم این است که فرد رژیم گیرنده مجبور است دائماً به دستشویی برود. برخی منتقدان معتقدند که رژیم آب در واقع یک رژیم نیست بلکه راهی برای تشویق کردن مردم برای مصرف بیشتر آب است

مزايای آب درمانی

درمانی طبيعی، ريشه ای، فراگير، يک دفعه ای، با پاکسازی عميق جسم تا عمق مغز و اعصاب و سلولها، بازسازی جسم، تقويت اراده، درمان اعصاب و اغلب بيماريهای لاعلاج است.

سموم بدن و عوامل انواع بيماريها در خلال 13 تا 45 روز، با نخوردن غذا و مصرف 2 تا 4 ليتر آب به نسبت وزن، سنّ و فصل سرما و گرما در طول شبانه روز کم کم و به طور کلّی دفع مي‌گردد که همراه با بی اشتهايی است و در اواخر رژيم، زبان کم کم قرمز مي‌شود و اشتهاهم برمی گردد زيرا سموم مختلف از راه مويرگها انتهايی روی زبان، به کلّی، دفع مي‌شود.

عوارض احتمالی

  • اگر بعد از 15 روز، دچار ضربان قلب شديد، بعد از نوشيدن يک ليوان چای کمرنگ با نصف استکان گلاب و بيدمشک، نيمساعت بخوابيد.
  • خونريزی روده ای در صورت مصرف غذا بين روزهای 30 ـ 40 که خود به خود هم، رفع مي‌شود.
  • قطع رژيم قبل از 30 روز، با کم اشتهايی همراه است.
  • دمای بدن در سه روز اوّل 5/0 تا 5/1 درجه ممکن است پائين آيد ولی بعداً عادی مي‌شود و شربت رقيق عسل با عرق نعنا، مفيد است.
سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 43 تاريخ : چهارشنبه 18 مرداد 1402 ساعت: 19:08

برای پاسخ به این سوال که با رژیم فستینگ چند کیلو لاغر می شویم، لازم است تا در ابتدا با مفهوم رژیم فستینگ یا روزه داری آشنا شویم. رژیم فستینگ یک رژیم لاغری است که در طی آن فرد در ساعاتی از روز روزه است و ساعات دیگر را می تواند غذا بخورد. با اینکار به افزایش سوخت و ساز بدن کمک بزرگی می شود و در نهایت باعث کاهش وزن و لاغری فرد می شود.

در حقیقت این رژیم به جای تمرکز بر حجم و نوع غذا، با ساعات غذا خوردن فرد سر و کار دارد. شاید یکی از دلایلی که بسیاری از افراد طرفدار این رژیم لاغری هستند این است که رژیم غذایی فستینگ برخلاف بسیاری رژیم های لاغری دیگر محدودیت غذایی خاصی ندارد. در رژیم روزه داری متناوب، ساعات مشخصی از روز مختص غذا خوردن است و ساعات باقی مانده را فرد باید روزه باشد (البته در این ساعات اجازه خوردن نوشیدنی های کم کالری مثل آب و قهوه را دارید).

انواع رژیم فستینگ

انواع رژیم روزه داری متناوب عبارتند از:

  • رژیم فستینگ ۲/۵

در رژیم فستینگ ۲/۵ شما اجازه دارید 5 روز از هفته را طبق روال همیشه غذا بخورید؛ اما در 2 روز باقی مانده هفته تنها اجازه دارید 25 درصد از کالری مورد نیاز روزانه خود را از خوردن مواد غذایی دریافت کنید.

  • رژیم فستینگ 16/8

رژیم فستینگ 16 8 به شما اجازه می دهد که طی 8 ساعت از روز مواد غذایی دلخواه خود را مصرف کنید اما طی 16 ساعت باقی مانده از روز اجازه غذا خوردن ندارید. شما طی این رژیم لاغری اجازه دارید در محدوده زمانی خاصی غذا بخورید برای مثال تنها از ساعت 8 صبح الی 15 می توانید غذا بخورید و مابقی روز نباید لب به غذا بزنید.

  • رژیم فستینگ ۲۴ ساعته

در طی رژیم فستینگ ۲۴ ساعته باید به مدت 24 ساعت روزه باشید. اما اجتناب از غذا خوردن به مدت یک روز نیازمند اراده قوی است و امکان دارد بعدا افراد به پرخوری روی بیاورند و نتیجه عکس داشته باشد.

  • روزه داری جایگزین

در روش روزه داری جایگزین، باید یک روز در میان روزه بگیرید و در روزهایی که روزه نیستید می توانید هر چه می خواهید بخورید.

  • رژیم فستینگ جنگجو

رژیم فستینگ جنگجو از الگوی غذایی رزمندگان باستانی الهام گرفته است. در رژیم جنگجو به مدت 20 ساعت اجازه خوردن مواد غذایی با حجم بسیار کم را دارید و در 4 ساعت باقی مانده باید از غذاهای سالم و فراوری نشده استفاده کنید.

منبع: sira.fit

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 44 تاريخ : دوشنبه 16 مرداد 1402 ساعت: 20:24

ارتودنسی دندان یکی از شاخه های تخصصی دندانپزشکی بوده و امروزه با پیشرفت علم، انواع مختلفی از آن به وجود آمده است که به منظور اصلاح ناهنجاری های دندانی و فک ها مورد استفاده قرار می گیرند. سنتی ترین روش ارتودنسی دندان استفاده از براکت های ثابت فلزی است که امروزه افراد تمایل زیادی به استفاده از آن ندارند زیرا ظاهر لبخند و چهره فرد را برهم می زنند و کاملا قابل رویت هستند.

همانطور که می دانید، برای این مشکل راه حلی به وجود آمده است و آن هم استفاده از ارتودنسی با براکت های همرنگ دندان و شفاف است که به آن ارتودنسی سرامیکی گفته می شود.

هزینه ارتودنسی سرامیکی

به طور کلی هزینه ارتودنسی سرامیکی بیشتر از ارتودنسی ثابت فلزی است. قیمت تمام شده برای این ارتودنسی مانند سایر درمان های ارتودنسی، با توجه به پارامترهای مختلفی متفاوت خواهد بود. برای کسب اطلاعات درباره هزینه ارتودنسی می توانید به بهترین متخصص ارتودنسی در غرب تهران، متخصص ارتودنسی خوب در شرق، شمال یا جنوب تهران مراجعه کنید.

مراقبت‌ های لازم بعد از نصب براکت ‌های سرامیکی

افرادی که ظاهر دندان ها و لبخندشان هنگام درمان ارتودنسی برایشان از اهمیت زیادی برخوردار هستند، ترجیح می دهند که به جای براکت فلزی از براکت های سرامیکی که شفاف و بی رنگ هستند، برای برطرف کردن مشکلات دندان های خود استفاده کنند. اما این براکت ها از نظر سایز از نوع فلزی خود بزرگتر هستند و همچنین به دلیل جنس سرامیکی که دارند، شکننده تر هستند. به همین دلیل باید به نکات مراقبتی استفاده از آن توجه کرد که شامل موارد زیر می شوند:

به دلیل اینکه براکت ‌های سرامیکی از رزین ساخته شده اند، بنابراین از مواد فلزی شکننده ‌تر هستند. در نتیجه لازم است که در خورد و خوراک خود و یا حتی انجام فعالیت ‌های ورزشی خود دقت داشته باشید تا به آن ‌ها ضربه وارد نشود. برای مثال استفاده از مواد غذایی چسبنده و سفت ممکن است باعث شکسته شده براکت‌ های سرامیکی شود و هزینه مجددی را بر دوش شما بگذارد. همچنین در هنگام انجام فعالیت ‌های ورزشی توصیه می‌ شود که از محافظ دهان استفاده کنید.

برای اینکه براکت ‌های سرامیکی تا پایان طول درمان رنگ و حالت خود را حفظ کنند نیاز است که مصرف مواد غذایی و نوشیدنی ‌های رنگ دار را محدود یا به طور کلی حذف کنید.

روزانه حداقل دو بار به دندان‌ های خود مسواک بزنید تا از تغییر رنگ براکت ‌ها و همچنین تغییر رنگ دندان‌ های خود جلوگیری کنید.

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 42 تاريخ : دوشنبه 16 مرداد 1402 ساعت: 18:20